Olympijské hry za dveřmi

Zímní olympiáda odstartuje už v únoru 2018 v jihokorejském Pchjongčchangu a to přesně 9. 2. 2018 až do 25. 2. 2018. Už podruhé se olympijské hry budou konat v Jižní Koreji. Také nás čekají letní olympijské hry a to v roce 2020 v Tokiu.
Novinkou pro nadcházející olympijské hry je generální mediální partner a to Česká televize až do letních olympijských her roku 2020. V polovině září Česká televize prodloužila smlouvu s Českým olympijským výborem a generálním mediálním parterem olympijských týmů. Spolupráce zahrnuje také partery České olympijské nadace a ta se váže i k dětské olympiádě, která byla letos v přímých přenosech. Olympijské hry se poprvé objevili na televizních obrazovkách v roce 1992 a pravidelně diváci vídali v televizních programech olympiády již od roku 1956. Výjimkou byly pouze hry v los Angeles a to v roce 1984, na kterých českoslovenští sportovci chyběli.
Český olympijský výbor spustil kampaň na podporu sportu a značky Czech Team. Tato propagace má inspirovat zejména mladé lidi a mají pomoct i čeští sportovci jako například Eva Samková, která je olympijskou vítězkou ve snowboardcrossu a také Josef Dostál, dvojnásobný olympijská medailista a světový šampion v rychlostní kanoistice. Mistr světa a bronzový medailista ve vodním slalomu Jiří Prskavec a stříbrná medailistka světového poháru skikrosařka Andrea Zemanová.
Mediální přítomností bude samozřejmě i Česká rozhlas. Vysílací licenci získal od společností Discovery Comminivations. Stejně jako v minulých letech vytvoří Český rozhlas nejaktuálnější servis pro posluchače a plnohodnotné zpravodajství z obou olympiád a to na všech stanicích, včetně digitální stanice ČRo Sport. Český rozhlas je v současné době jediným rozhlasem České republiky, takže získal neomezenou licenci na vysílání letních i zimních olympijských her v letech 2018 a 2020.
Aktuálně je novým oficiálním partnerem Českého olympijského týmu stavební forma Strabag. Společnost Strabag patří k předním stavebním formám v České republice. Je to silná firma s nadnárodním zázemím. Český olympijský výbor je organizátorem také dětských olympijských her, podporuje sport široké veřejnosti a vytváří pro vrcholové sportovce to nejlepší zázemí. Výbor a společnost Strabag připojili i marketingovou společnost Sport Invest. Společnost Strabag se zároveň stává také individuálním partnerem pro některé sportovce například Martiny Sáblíkové, Ondřeje Synka, Vavřince Hradilka, Markéty Slukové, Martina Fuksy nebo také Barbory Hermannové.
Dalšími partnery Českého olympijského výboru je také ČEZ, Alpine Pro, T-Mobile, Česká spořitelna, Pilsner Urquell a další. Za olympijský cyklus, který trvá vždy 4 roky jsou odhadovány jednotlivé příspěvky až ve výši 40 milionů korun.